Sepenggal Doa untuk yang Berulang Tahun


Ulang tahun = peringatan hari kelahiran yang ditandai dengan suka cita. Biasanya dirayakan dengan berbagai cara sambil mengundang keluarga, teman, relasi dll. tp sayang tidak setiap orang memperingati hari ulang tahunnya dengan perayaan. Ada yang tidak merayakannya secara terang-terangan, terlebih mereka yang kemampuan ekonominya pas-pasan kadang malah tidak merayakannya sama sekali.

Dalam islam tidak melarang maupun tidak menganjurkan. namun Islam punya kebiasaan yang baik yaitu saling mendoakan saudaranya …..

penulis mengutip dari beberaa situs yang isinya doa untuk sahabatnya

Ya Allah..panjangkanlah umur sahabatku,kurniakanlah kesihatan yang baikpadanya, terangi hatinya dengan nur pancaran iman..

Ya Allah..tetapkanlah hatinya, perluaskanlah rezekinya, dekatkanlahhatinya kepada kebaikan, jauhkanlah hatinya pada kejahatan, tunaikanlahhajatnya baik hajat dalam agama,dunia dan akhirat…

Ya Muhaimin..jika dia jatuh hati, izinkanlah dia menyentuh hati seseorangyang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh dia dalam jurang cintanafsu.

Ya Rabbana..jagalah hatinya agar tidak berpaling daripada melabuhkanhatinya pada hatiMu.. Ya Rabbul Izzati..jika dia rindu, rindukanlah diapada seseorang yang merindui syahid di jalanMu..

Ya Muhaimin..Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh dalamperjalanan panjang menyeru manusia kejalanMu..

Ya Allah Yang Tercinta..jika kau halalkan aku merindui sahabatku,janganlah aku melampaui batas sehingga melupakan daku pada cintahakiki,rindu abadi dan kasih sejati hanya untukMu

Ya Allah..kurniakanlah sahabatku kesenangan, ketenangan, kebahagiaan dankecemerlangan hidup di dunia dan akhirat kelak..

Ya Rabbul Izzati..bahagiakanlah hatinya sebagaimana Engkau bahagiakanhati hambaMu yang lain… AMIN

boleh di sharing, download atau di sebar luaskan ke sesama muslim di belahan dunia manapun,

Leave a Comment

*

Artikel Menarik lainnyaclose
Friend: tai iwin - Tai game android - tai youtube